PII "Sprīdītis"


Alūksnes pirmsskolas izglītības iestāde “SPRĪDĪTIS”
EKOPADOME
2019./2020. mācību gads



MODRĪTE VOSKA – vadītāja
LĪVA LEIMANE – iestādes padomes priekšsēdētāja
ANTA APINE – vadītājas vietniece izglītības jomā
KRISTĪNE ČERNOMIRDINA – ārsta palīgs
JOLANTA APSĪTE – pirmsskolas izglītības  skolotāja
ILZE HOLLA – pirmsskolas izglītības skolotāja
LUSINE PETROSJANA – GOLUBEVA  – pirmsskolas izglītības skolotāja
SINTIJA PUŠPURE – pirmsskolas izglītības skolotāja
SANITA STRAKŠA - pirmsskolas izglītības skolotāja
ANITA ŠNEIDERE – pirmsskolas izglītības skolotāja
ELVA LIVČĀNE – pirmsskolas izglītības skolotāja palīgs
VITA VĒRDIŅA – pirmsskolas izglītības mūzikas skolotāja
JŪLIJA TETERE –TETEROVSKA -  pirmsskolas izglītības sporta skolotāja


Alūksnes pirmsskolas izglītības iestāde “SPRĪDĪTIS”
MAZĀ EKOPADOME
2019./2020. mācību gads

LĀSMA GUSTA
KIRILLS RJUTKINENS
ALEKSS SKUJA
JANA JANĪNA PRIEDE
ARTŪRS IRBE
KRISTIĀNA TĪNA BĒRZIŅA
LUĪZE RENCE
EDUARDS KIVRIŅŠ
KĀRLIS SNIĶERIS
MILANA VASAKOVA
KSENIJA POĻAKOVA

MAZĀS EKOPADOMES VADĪTĀJA – ELVA LIVČĀNE



EKOSKOLAS 2019./2020. MĀCĪBU GADA TĒMA
“VIDE UN VESELĪGS DZĪVESVEIDS”

Ilgtermiņa mērķi

  • Veidot izpratni par dzīvesveida un patēriņa ietekmi uz vidi un veselību
  • Veicināt neveselīgo ieradumu aizvietošanu ar veselīgām alternatīvām, izmantojot radošumu un aktivitātes dabā
  • Panākt, ka iestādes vide un apkārtne ir pēc iespējas tīrāka un mazāk piesārņota ar veselībai kaitīgām vielām (auto izplūdes gāzes, pesticīdi u.c.)
  • Veicināt izpratni par sintētiskajām ķīmiskajām vielām produktos un to iepakojumos (kosmētika, higiēnas produkti, sadzīves ķīmija, iepakojumi)

Ekoskolas mērķi

• Pievērst uzmanību bērnu veselībai, PII un tās apkārtnes estētiskajai kvalitātei.
• Veidot izpratni par dzīvesveida un patēriņa ietekmi uz vidi.
• Veicināt skolēnu prasmi rūpēties par savu veselību un uzņemties atbildību par to.
• Radīt veselīgu un tīru vidi, kas nekaitē.

Mācību satura uzdevumi

• Veicināt izpratni par apkārtējās vides un veselības savstarpējo saikni.
• Sekmēt priekšstatu par uzturu, tā daudzveidības nozīmi veselības nodrošināšanā.
• Veicināt izpratni par pozitīvas saskarsmes nozīmi cilvēka labsajūtas nodrošināšanā.
• Pilnveidot izpratni par fiziskas slodzes nepieciešamību ikdienā un atpūtu kā darbības veida
maiņu.
• Veicināt izpratni par pozitīvas saskarsmes nozīmi cilvēka labsajūtas nodrošināšanā.
• Veicināt izpratni par higiēnu kā galveno priekšnosacījumu slimību un traumu novēršanā.
• Veicināt priekšstatu par sadzīves ķīmijas, kosmētikas līdzekļu un alternatīvu līdzekļu izmantošanas ietekmi uz vidi, veselību
Dažas idejas, ko var darīt praktiski

  • Dabas iepazīšana kā motivācija fiziskām aktivitātēm- pārgājieni, došanās dabā, aktivitātes dabas takā
  • Lietot videi draudzīgu ķīmiju
  • Ar stādījumiem atdalīt iestādi no ielas
  • Praktiski gatavot ēst, atrast receptes, kas aizstāj konkrētus neveselīgos produktus (čipšus, saldinātos dzērienus, saldumus)
  • Nodrošināt, lai dāvanas, cienasti atbilst vides, veselības principiem

Vairāk idejas mājaslapā: ej.uz/EkoDzivesveids

VIDES KODEKSS
2019./2020. MĀCĪBU GADS
TĒMA “VIDE UN VESELĪGS DZĪVESVEIDS”


“SPRĪDĪTĪ”  KAD KOPĀ NĀKAM
ZAĻUS DARBUS DARĪT SĀKAM:
DOMĀJAM MĒS POZITĪVI,
DZĪVOJAM – VESELĪGI!
ČAKLI,ČAKLI ROSĀMIES -
LAI IR APKĀRT VIDE LABA,

MAZĀK PIESĀRŅOTA DABA!


Jau devīto gadu vasarā tiekas Ekoskolas