PII "Sprīdītis"


PAVASARA ATNĀKŠANA

10. grupā.

01.06.2017.

 

 

Pirmsskolas izglītības skolotājas Indra FRUNZA, Gita SELGA

 


 

 

 

 

 


Pavasara atnākšanu sagaidījām ar aktīvu darbošanos mūsu PII ”Sprīdītis” dabas takā. Jo mūsu grupas- Laimīgās zemes- iemītniekiem, 3-4 gadus vecajiem ķipariem ir daudz ko pētīt, iepazīt, atcerēties nosaukumus kokiem, krūmiem, kas aug iestādes teritorijā, ziediem puķu dobēs   un  kukaiņiem, putniem kas atraduši mājvietu tuvākajā apkārtnē.  Ar bērnu darinātajām, krāsotajām ligzdām un aplicētajiem putniņiem pavasaris tika uzburts grupas kāpņu telpā. Rotaļodarbībās un pastaigās mācījāmies sajust pavasari gan ļaujot vējam, saulei glāstīt vaigus, smaržojām ziedus, noglaudījām vientuļos akmeņus. Mācījāmies skatīties pasaulē, izzināt to un izteikt savas jūtas, domas vārdos.

Rotaļnodarbību tēmas bija saistītas ar dažādām norisēm dabā, sabiedriskās dzīves norisēm, drošības noteikumu ievērošanas nepieciešamību. Katrā bērnā mājo vēlme mācīties, pētīt, eksperimentēt. Tieši tādēļ, darbojoties dabā, mācījāmies ievērot noteikumus, ka nedrīkst rokām aiztikt nepazīstamus kukaiņus, augus, jo tie var būt bīstami, indīgi.
Lieldienu gaidīšanas nedēļā piedalījāmies dažādās sportiskās aktivitātēs “Pa Lieldienu Zaķa pēdām”, kas tika organizētas visiem iestādes bērniem.

Divu interesantu nedēļu tēma “Krāsainās nedēļas”, kurās katru dienu tērpāmies tās dienas krāsā. Pateicamies bērnu vecākiem, kas katru dienu tērpa savu mazuli noteiktas krāsas apģērbā, vai papildināja apģērbu  ar šīs krāsas akcentu. Savukārt mēs noteikto krāsu meklējām grupas, sava bērnudārza telpās un teritorijā, kā arī tuvākajā apkārtnē. Pelēkajā dienā vērojām kā pavasara pelēkums pamazām pārvēršas, krāsojām vizbulītes. Zilajā dienā vērojām debesis, ūdeņus- pārrunājām par tīras vides nozīmi mūsu dzīvē, par ūdens taupīšanas nozīmi. Zaļajā dienā meklējām zaļo krāsu tuvākajā apkārtnē- priecājāmies par zaļajiem asniņiem, koku jaunajām, mazajām lapiņām. Sarkanajā dienā dalījmies pārdomās par cilvēku neprātīgo rīcību- kūlas dedzināšanu, par ugunsdrošības noteikumu ievērošanas nepieciešamību, par drosmīgajiem ugunsdzēsējiem. Dzeltenajā dienā spriedām par gaismas, siltuma, saules nozīmi dažādu augu augšanas periodā un sevi iepriecinājām ar pašu gatavotajiem saldajiem augļu salātiem. Brūnajā dienā jeb zemes dienā pie mums grupā ciemojās divdesmit viens brūns lācēns, ar kuriem kopā zemes podiņos sējām saulespuķes un samtenītes. Vēl bija oranžā diena, kurā eksperimentējām ar sarkano un dzelteno krāsu, tās sajaucot ieguvām dažādu nianšu oranžo. Ar savu oranžo īkšķīšu nospiedumiem izveidojām kolektīvo darbiņu- jautrie oranžie cilvēciņi. Tad pienāca melnā diena, kurā katrs stāstīja par savām bailēm, bēdām, sajūtām- kā es jūtos tumsā, kad neko neredzu. Šo krāsaino nedēļu laikā spēlējām rotaļu “Krāsainie vārdiņi”, lasījām I. Ziedoņa “Krāsainās pasakas”, būvējām krāsainas pilsētas no dažādiem materiāliem- klučiem, lego, konstruktoriem.

Maijā gatavojām sirsnīgus apsveikumus māmiņām, mācījāmies dzejolīti, kopā ar mūzikas skolotāju Vitu iemācījāmies dziesmiņas, kuras nelielā mīļā brīdī veltījām savām māmiņām, kā bērni raksturoja- visskaistākajām, visbučīgākajām, visgudrākajām, vispuķīgākajām. Nedēļā, kuras tēma bija “Dabas spēles” centāmies rosināt estētiskās jūtas pret skaisto, vienkāršo dabā, ko ikdienas steigā pat nepamanām. Lasījām stāstiņu “Par lielo akmeni”, kas vientuļš guļ ceļa malā. Bērni izteica savas domas- ko nozīmē vārds- vientuļš, kā jūtas tas, kas ir vientuļš. Devāmies iestādes dabas takā meklēt mūsu pagalma vientuļo akmeni. Atradām un iepriecinājām ar pašu veidotajiem taurenīšiem. Vēlāk, dodoties pastaigā pa pilsētu, bērni ievēroja milzīgo akmeni pie pilsētas sākumskolas, kuru gribējās noglāstīt. Un izrādījās, ka no vienas puses raupjais akmens ir silts, bet no otras vēss, pat mitrs. Radās jautājums- kādēļ tā? Domājām, pētījām, spriedām, secinājām- saulīte centās iepriecināt, samīļot lielo akmeni, apspīdot no vienas puses, bet no otras puses saules stari klāt netiek, tādēļ tā puse ir auksta.

Nākošā nedēļa- “Skaņu pasaule” pagāja pētot, izmēģinot  mūzikas instrumentus no mūzikas kabineta, gan tos, kurus bērni, skolotājas atnesa izstādei  no mājām. Dažādus šeikerus mājturības nodarbībā bērni gatavoja paši. Pētījām, kas dabā rada skaņas, klausījāmies varžu kori, putnu balsis, paši muzicējām uz instrumentiem, kurus var pielāgot no grupā pieejamiem priekšmetiem. Vērojām video orķestrus, korus, netradicionālos instrumentus un izpildītājus. Paši aplicējām savu - sapņu kora dalībnieka portretu.

Īpaši vēlamies atzīmēt 17. maiju, tā bija mūsu grupas un kaimiņu, 9. grupas vecāku sadarbības diena, kurā notika kopīgā rotaļu laukuma labiekārtošanas talka. Abu grupu bērnu stiprie tēti demontēja veco smilšu kasti, uz atbrīvoto vietu pārnesa garšaugu dārziņu- kastes,  čaklās māmiņas iestādīja mūsu grupas bērnu izaudzētos saulespuķu un samteņu stādus, nokrāsoja rotaļu zonas atdalošās sētiņas, darbarīku nojumīti un koka figūras- zaķus, lāci, mežacūkas. Abu grupu bērni aktīvi iesaistījās vides sakopšanas darbos. Ražīgā darba noslēgumā talcinieki cienājās ar pīrādziņiem un tēju. Vērojot  kopā paveikto, priecājāmies par labi paveikto darbu un lielisko sadarbību.

Esam gatavi vasarai.