Druvis Mucenieks,
Alūksnes novada pašvaldības
sabiedrisko attiecību speciālists
Trešdien, 30. septembrī
satiksmes ministrs Anrijs
Matīss, VAS „Latvijas Valsts
ceļi” (LVC) un VAS „Latvijas
autoceļu uzturētājs” (LAU)
pārstāvji veica LAU realizētās
dubultās virsmas apstrādes
posmu apsekošanu Alūksnes
un Viļakas novados, kā arī
iepazinās ar autoceļa Ludza –
Rēzekne posma segas
rekonstrukcijas darbu gaitu.
Uz autoceļa Alūksne - Liepna
ar satiksmes ministru tikās
arī Alūksnes novada domes priekšsēdētājs Arturs Dukulis
un viņa vietnieks Dzintars Adlers.
Uz autoceļa Alūksne - Liepna (P41) posma 2,4 km garumā no Alūksnes līdz Karitāniem 2014. gadā tika veikta dubultās virsmas apstrāde, tomēr šajā pavasarī atklājās, ka ceļa segumam ir izveidojušies defekti. LAU to skaidroja ar nepietiekamu cieto šķembu pamatni un smagā autotransporta kustību šķīdoņa laikā. Tagad šis posms ir atjaunots par LAU līdzekļiem, uzklājot vairākas dažāda izmēra šķembu kārtas un melnā seguma kārtas.
Tikšanās sākumā VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs īpaši uzsvēra, ka segums, par kuru tiek runāts konkrētajā ceļa posmā, nav asfalta segums. Šī ir atvieglotais melnais ceļa segums, kas ir dubultā virsma un kurš sastāv no šķembām un bitumena materiāla. Viņš uzsvēra, ka šāda materiāla priekšrocība ir tāda, ka ceļš ir viegli labojams un gan tā izveides, gan labošanas izmaksas ir krietni zemākas kā asfalta segumam. Uz šāda seguma ceļa tik bieži kā, piemēram, uz grants seguma neizveidojas bedres, kā arī ceļš nerada putekļus. Lai ceļš kalpotu ilgtermiņā, aptuveni ik pēc 5 gadiem tam jāuzlej jauna seguma virskārta. Par konkrētā ceļa seguma mīnusiem runājot, Kononovs informēja, ka šāds ceļa segums nav piemērots lielgabarīta smagajai tehnikai, jo tā var veidot ceļa seguma nobīdes. Ilgākai šī ceļa saglabāšanai Kononovs ieteica ierobežot transporta kustības ātrumu, gan noteikt ierobežojumus atsevišķiem transporta līdzekļiem.
Arī Satiksmes ministrs Anrijs Matīss īpašu klātesošo uzmanību vērsa uz to, kādām slodzēm šādi ceļa posmi ir paredzēti. Ceļš nav īpaši piemērots smagajai lauksaimniecības un mežizstrādes tehnikai, taču tas kalpo labi ikdienas lietošanai, piemēram, pie lielas vieglo automašīnu un autobusu satiksmes intensitātes.
Alūksnes novada domes priekšsēdētājs, savukārt, informēja satiksmes ministru, ka ir ļoti svarīgi sakārtot tos ceļa posmus, kuri atrodas tieši pierobežā, lai iedzīvotāji vēlētos palikt dzīvot šajos reģionos. Alūksnes novada domes priekšsēdētājs ministram skaidroja, ka šis konkrētais ceļa posms savieno Alūksnes pilsētu ar četrām apdzīvotām vietām. Viņš arī izteica savu viedokli, ka ja valsts prioritāte ir vienota teritoriāla attīstība, tad ceļš ir vissvarīgākais šīs attīstības veicinātājs.
Tikšanās noslēgumā Alūksnes novada domes priekšsēdētājs Arturs Dukulis un viņa vietnieks Dzintars Adlers ar satiksmes ministru un VAS „Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētāju Jāni Langi pārrunāja vairākus jautājumus, kas saistīti ar Alūksnes tranzīta ielu rekonstrukcijas iespējām nākotnē, kā arī turpmākajiem darbiem ceļa posmā Alūksne – Liepna.
|